W jaki sposób usprawnić zarządzanie firmą? Czyli o systemach ERP i CRM

Rozwój własnego biznesu na ogół wiąże się z koniecznością poszukiwania odpowiednich rozwiązań, gwarantujących sukces na rynku towarów i usług. Nic dziwnego, że w pewnym momencie rozwoju konieczna staje się inwestycja w wewnętrzny system informatyczny, pozwalający uporządkować pracę firmy i zapanować nad powstającym chaosem. Najlepszą drogą bardzo często okazują się systemy ERP lub CRM, które mogą funkcjonować osobno lub też jednocześnie, wzajemnie uzupełniając swoje możliwości.
System CRM i ERP – czym różnią się od siebie?
Najogólniej rzecz ujmując można powiedzieć, że system ERP zatacza znacznie szersze kręgi, obejmując swoim zasięgiem wszystkie procesy, jakie zachodzą w konkretnym przedsiębiorstwie. Z kolei system CRM dąży przede wszystkim do optymalizacji w zakresie obsługi klientów. Coraz większa popularność tego rodzaju rozwiązań spowodowała, że dostępna na rynku oferta nieustannie się poszerza. Poszukując najlepszego oprogramowania dla swojej firmy, warto zapoznać się z ofertą ODL Oprogramowanie Dla Firm, oferującą kompleksowe wsparcie technologiczne i dostęp do zintegrowanych systemów ERP i CRM.
Czym jest system CRM?
Wybór pomiędzy system CRM a ERP nie jest łatwy. Dlatego też przed podjęciem odpowiedniej decyzji, konieczne jest dokładne przeanalizowanie profilu swojej działalności i realnych potrzeb firmy. System CRM będzie odpowiedni wówczas, gdy naszym celem będzie usprawnienie procesu zakupów i dystrybucji oraz budowanie relacji z klientami. Dzięki niemu możliwe jest wprowadzenie wyższych standardów sprzedaży i jakości obsług klienta. System CRM umożliwia również wyeliminowanie ofert, generujących straty w budżecie oraz kontrolowanie zewnętrznej komunikacji firmy.
Jak system ERP wpływa na pracę w firmie?
System ERP to odpowiedź na potrzeby firm, w których zachodzą skomplikowane procesy i których funkcjonowanie opiera się na sprawnej pracy wielu działów. Dzięki nim możliwe staje się efektywne współdziałanie pracowników, pełniących różne funkcje w przedsiębiorstwie. Systemy ERP usprawniają pracę, wykluczają ryzyko zajmowania się ponownie tymi samymi zadaniami i wyłapują błędy w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, pozwalając skutecznie je wyeliminować. Aby zagłębić się szczegółowo w różnice, występujące pomiędzy systemami CRM i ERP, warto sięgnąć do artykułu, umieszczonego na stronie https://odl.com.pl/blog/czym-sie-rozni-system-erp-od-crm, w którym to dokonano szczegółowej analizy obu rozwiązań dla firm.
Jakie korzyści niesie wdrożenie systemów CRM i ERP?
Wdrożenie obu systemów umożliwia redukcję kosztów oraz pozwala uzyskać kontrolę nad przepływem informacji. Jest to szczególnie istotne w przypadku dużych projektów. Niezależnie od tego, na który system się zdecydujemy, konieczne będzie jednak przeszkolenie pracowników. Dzięki temu koszty inwestycji zwrócą się szybko, a zaoszczędzony w ten sposób czas będzie można przeznaczyć na realizację kolejnych zadań, służących rozwojowi przedsiębiorstwa.