Najczęstsze usterki rowerów
Każdy rowerzysta będzie miał problemy z rowerem podczas jazdy. Czy podoba Ci się rześkie jesienne powietrze podczas jazdy rowerem? Przed wyruszeniem na ulice upewnij się, że rower jest przygotowany i gotowy do drogi. Regularne dostrajanie sprawia, że rowery są bezpieczne, stabilne i bezproblemowe.
Problem z rowerem może przytrafić się każdej osobie
Po pierwsze, każdy rowerzysta powinien posiadać podstawowy zestaw narzędzi, aby poradzić sobie z możliwymi awariami w połowie jazdy. Pamiętaj, aby dołączyć pompę do opon rowerowych z wbudowanym manometrem, klucze dynamometryczne i zwykłe, dźwignie opon, zapasowe dętki, zestaw łatek do opon, narzędzie łańcuchowe oraz kilka dodatkowych ogniw i smaru. Po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła typu: "serwis rowerowy" wśród wyników ukaże się wiele firm, np.: JR CONCEPT Sklep i serwis rowerowy; ul. Sielecka 2, 00-738 Warszawa; Tel: 690 466 202.
Opadające koła?
Sprawdź ciśnienie w oponach, zanim zaczniesz szukać dziur. Aby upewnić się, że opony są prawidłowo napompowane, znajdź zamierzony zakres ciśnienia powietrza dla każdej opony, który jest zwykle wydrukowany na gładkiej stronie opony. Użyj pompy rowerowej z wbudowanym miernikiem ciśnienia w oponach, aby znaleźć najsłodsze miejsce. I jeśli eksplodujące opony nie są zabawne, unikaj pomp powietrza na stacji benzynowej, które są bardzo mocne i mogą z łatwością wydmuchać mniejsze koła rowerowe. Jeśli opony od razu zaczną się zwiotczać, czas poradzić sobie z przebiciem.
Zapasowa dętka
Na wszelki wypadek warto zawsze podróżować z zapasową dętką. Większość rowerów szosowych ma szybkie zwalnianie koła rowerowego, co ułatwia wyjęcie koła z ramy bez użycia narzędzi. Otwórz dźwignię, zdejmij koło i wypuść resztki powietrza z opony, otwierając zawór. Następnie wepchnij metalowy zawór do opony, aby nie wystawał z wnętrza opony. Następnie wsuń dwie lub trzy dźwignie opony pod krawędź opony, aż wyskoczy z obręczy koła. Brak dźwigni? Nie ma problemu. Usunięcie opony bez narzędzi wymaga jedynie zręcznych kciuków i odrobiny smaru. Najczęstsze usterki rowerów są łatwe w naprawie - co z całą pewnością jest ogromną zaletą.
Problem z łańcuchem?
Zsunięty łańcuch może zmienić przyjemną podróż w przejażdżkę z piekła rodem. Ale przywrócenie łańcucha jest dość proste i nie wymaga żadnych narzędzi. Kiedy łańcuch zostanie przymocowany do zębatki, ułóż łańcuch nad zębami na górze przedniej tarczy. Ostatnim krokiem jest przywrócenie połączenia między tylnym zestawem zębatym a przednią tarczą. Gdy łańcuch znajdzie się we właściwym miejscu, powoli obróć pedał do przodu, co pociągnie łańcuch wokół całej tarczy i z powrotem do zestawu zębatego. Pierwszym krokiem jest pozbycie się zepsutych ogniw za pomocą narzędzia łańcuchowego. Przełóż sworzeń przez zerwane ogniwo i zaciśnij, aż łańcuch się rozpadnie. Upewnij się, że pinezka jest nadal w połowie drogi przez link, ponieważ bardzo trudno jest ponownie włożyć pin, który został całkowicie usunięty. Porada serwisanta również jest cenna i warto z niej skorzystać.
lub dodaj komentarz jako gość
Dodaj pierwszy komentarz.
Najpopularniejsze wpisy:
-
Rynek usług spedycyjnych
-
Jak działają usługi cateringowe?
-
Nieruchomość dopasowana idealnie
-
Nowoczesna łazienka - jak ją urządzić?
-
Kompendium wiedzy na temat arteterapii
Najnowsze wpisy:
-
Ile prądu zużywa powietrzna pompa ciepła?
-
Sport po 40 - jakie zajęcia wybrać?
-
Czy smutek to już depresja? Kiedy warto wybrać się do psychologa?
-
Jakie są najczęstsze błędy popełniane przy pisaniu tekstów i poprawiane przez redaktorów?
-
1 listopada, czas refleksji - jakie znicze wybierają Polacy?